Moderne salg

Foredrag

Emnerne kan indgå eller kombineres som foredrag af varighed fra 30 min. – 2 timer afhængigt af dybde og deltagere for såvel private virksomheder som uddannelsesinstitutioner

Gæsteforelæsning på CBS

Eksempler på foredrag

Udvikling i salg

En gennemgang af udviklingen i salg fra Hunter-Farmer konceptet introduceres af forsikringsselskaber til Solution sales i 90’erne, Challenger metoden og fremtidens modeller som Machine Learning og AI-platforme

Salgstransformation

 Salgstransformation af proces og organisation hos virksomheder som IBM og Microsoft med fokus på forandring i kundernes købsmønstre, behov for effektivisering af sælgernes tid og basics samt tilpasning til digital forandring

Salgsmetoder

Hvilke salgsmetoder er tilgængelige og hvilke ting skal man overveje ifm. valg af en ny salgsmetode i virksomheden. Baseret på casestory med udgangspunkt i WW implementering af Challenger i Microsoft for 20.000 sælgere og 2.000 salgschefer.  

Salgsdiscipliner A-Z

Enhver virksomhed bør have et holistisk syn på alle de områder der skal fokuseres på for at optimere og forbedre performance af salgsorganisationen. I modellen er identificeret 15 områder der vil blive gennemgået og faldgruber/anbefalinger identificeres

Salgs on-boarding

I fremtidens virksomheder vil ansatte skifte job langt hyppigere og derfor er en effektiv on-boarding proces afgørende for salgseffektiviteten. I Microsoft implementerede man en ny 100% online on-boarding proces tilgængelig fra dag 1 med indbyggede tests